Jestem absolwentką pięcioletnich jednolitych studiów magisterskich z psychologii ze specjalnością psychologia zdrowia na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. Ukończyłam również studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego dla psychologów oraz dwuletnie szkolenie z psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży z elementami trzeciej fali w ośrodku szkoleniowym „Poza Schematami”. Obecnie jestem w trakcie czteroletniego szkolenia specjalizacyjnego z psychoterapii dzieci i młodzieży w nurcie poznawczo-behawioralnym, realizowanego przez Uniwersytet Gdański.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w SPSZOZ „ZDROJE” na Oddziale Psychiatrii Dziecięcej i Młodzieżowej, Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 2 w Szczecinie, Punkcie Opieki nad Dzieckiem Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Szczecinie, a także przedszkolu terapeutycznym. Aktualnie, oprócz pracy w centrum, współpracuję z międzynarodową szkołą podstawową i ponadpodstawową, oferując wsparcie psychologiczne dzieciom i młodzieży oraz ich rodzicom, także w języku angielskim.
Pracuję z dziećmi od 3. roku życia i młodzieżą do 18 r.ż. oraz rodzicami wspierając ich w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi i społecznymi. Moja praca koncentruje się na ich rozwoju oraz budowaniu strategii pokonywania codziennych wyzwań. W swojej pracy wykorzystuję przede wszystkim techniki terapii poznawczo-behawioralnej. Oferuję konsultacje psychologiczne i wsparcie psychologiczne w zakresie:
- zaburzeń neurozwojowych (ADHD i spektrum autyzmu)
- zaburzeń nastroju i lękowych
- zaburzeń odżywiania
- zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych
- obniżonej samooceny oraz problemów z motywacją
- zachowań autoagresywnych
- wsparcia rodziców w problemach wychowawczych
- Kompletną dokumentację medyczną dziecka (książeczka zdrowia, wypisy ze szpitala, historia leczenia psychiatrycznego, wyniki badań dodatkowych)
- Dotychczasową dokumentację psychologiczną (wyniki testów wykonanych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub gabinecie psychologicznym)
- Opinię o funkcjonowaniu dziecka w szkole (zebrane na podstawie listu do wychowawcy)
- Dzienniczki, zeszyty uwag oraz zeszyty z ostatnich lat
- Świadectwa szkolne (strona z oceną opisową dla klas I–III lub ocenami)
Dzienniczki uwag
Kompletna dokumentacja pozwala na trafniejszą diagnozę oraz skrócenie czasu jej postawienia, co umożliwia szybkie wdrożenie indywidualnego planu terapeutycznego.”
Pracuję również w języku angielskim.
Każdą współpracę rozpoczynam od konsultacji diagnostycznych, które zazwyczaj obejmują od trzech do pięciu spotkań. Podczas nich wspólnie, tzn. albo tylko z dzieckiem lub nastolatkiem, albo tylko z rodzicami, albo z dzieckiem lub nastolatkiem i rodzicami, analizujemy zgłaszane trudności, ustalamy cele współpracy i wybieramy najlepszą formę wsparcia. Natomiast pierwsze spotkanie dziecka do 10. roku życia, odbywa się wyłącznie z rodzicami, co pozwala na lepsze zrozumienie ich obaw oraz sytuacji dziecka. Następnie spotykam się zarówno z dzieckiem, jak i jego rodzicami, aby wspólnie ustalić najbardziej odpowiednią ścieżkę wsparcia. W przypadku pacjentów powyżej 16. roku życia działania diagnostyczno-terapeutyczne prowadzone są wyłącznie za zgodą zarówno małoletniego pacjenta, jak i jego rodziców.
Dziecko, nawet jako małoletni pacjent, ma swoje prawa. Terapeuta nie tylko prowadzi terapię, ale też dba o jego prywatność, dobrostan psychiczny i fizyczny. To ważne zarówno pod względem etyki, jak i przepisów prawa, które zapewniają bezpieczne i profesjonalne wsparcie.
Swoją pracę poddaję regularnej superwizji.
Zapraszam do współpracy!